На върха глава съм склонила




На върха глава съм склонила смирено,
на колене съм, но няма за дълго.
Не съм се предала, не съм победена,
недей да ликуваш, недей се подлъгва.
Това не е краят, а малка почивка.
Време, в което воля калявам,
време за мисъл, на рани промивка,
време, в което на себе си давам.
Че, не, не са победители,
онези, които се бият в гърдите,
пред тълпа от хищници - зрители,
дошли да освиркват добрите.
А онези, които без шум и без врява,
ръка не прибират, подадена в нужда,
готови живот и любов да даряват,
без да разделят свое от чуждо.
На върха съм и с поглед обгръщам
пред мен долината, притихнала в мрака,
прегърнала малките хора и къщи
и зная, че вече отдавна ме чакат.
Очакват да вдъхнат от моята вяра,
от моята сила да черпят запаси,
в замяна с готовност сърцата отварят
и до дъно даряват и те любовта си.
Тогава нощта непреклонна отстъпва
пред светлия ден и сияйна надежда,
светът пак наново с копнеж се изпълва
и всичко добро пак само се нарежда!

D.B.